Extra consumentenbescherming bij het niet betalen van facturen

Wie als consument (B2C) te laat was met het betalen van een factuur kreeg tot nu vaak extra kosten aangerekend als hij/zij een herinneringsbrief ontving. Vanaf september mogen bedrijven geen kosten meer aanrekenen aan consumenten voor een eerste herinneringsbrief. De hoogte van deze verwijlintresten of kosten vanaf de tweede herinneringsbrief wordt bovendien ook geplafonneerd.

De nieuwe wetgeving geldt vanaf 1 september voor nieuwe contracten, voor bestaande contracten is er een overgangsperiode tot 1 december.

Bron:

https://www.tijd.be/…/eerste…/10486145.html

https://www.tijd.be/ondernemen/algemeen/bedrijven-moeten-zich-reppen-om-facturen-aan-te-passen/10486847?utm_source=SIM&utm_medium=email&utm_campaign=20230817_TODAY_MORNING_NL_&utm_content=&utm_term=&M_BT=338913504048

Extra consumentenbescherming bij het niet betalen van facturen
Tagged on: